Turizm şoförlerinin çalışma koşulları kazalara davetiye çıkartıyor
Tüketiciler Konfederasyonu Ulaşım Komisyonu ve Turizm Şoförleri Derneği Başkanı Rıza Yeniçıktı, söze Türkiye’de ticari araç sahibi olmayanların haricinde, işçi konumundaki şoförlerin kaydının ve tabi oldukları şoförlük meslek kanununun olmamasının yarattığı düzensizliğe işaret ederek başlıyor. Şoförlerin çalışma koşullarının, ilkelerinin, şoförlük mesleğin yapan kişilerin sahip olması gereken kriterlerin, sorumluluklarının turizm sektöründe İngilizce gibi yaygın bir yabancı dili konuşan şoför sayısının istisna olduğuna dikkat çekerek şoförlük yapılan sektöre göre çok iyi bir şekilde belirlenmesinin bir ihtiyaç olduğunu belirtiyor.
HEM HAMALLIK HEM ŞOFÖRLÜK
HAVALİMANI’DA VE TURİSTİK YERLERDE TAKOGRAFİ DENETİMİ YAPILMALI
TRAFİK YÜZÜNDEN TUR PROGRAMI AKSAYINCA…
Yeniçıktı, Antalya’da iç ve dış göçler nedeniyle artan araç sayısına yazın turizmde çalışan işçileri taşıyan servis araçları ve turistleri taşıyan tur otobüsleri de eklenince büyüyen trafik sorununun, acentaların turistler için hazırladıkları tur planlamasını aksattığını, trafikte harcanan zaman nedeniyle, şoförlerin programa uyma baskısıyla hız yapmak zorunda kaldıklarını, bunun da trafik kazalarına davetiye çıkartan bir başka etken olduğuna dikkat çekiyor, mümkün olan yerlere turizm yolu yapılması önerisinde bulunuyor.
RUHSATA İŞLETİLMEYEN LOGONUN CEZASI DA ŞOFÖRE KESİLİYOR
Trafik Kanunu’nda da şoförlerin sorumluluğunda olmadığı halde şoförlere yüklenen yaptırımlar olduğunu belirten Yeniçıktı bunların arasında öne çıkan örneklerden birinin araçların üzerindeki firma logoları olduğunu hatırlatarak, “Otobüsü var, firma ile anlaştı, arabasına firmanın logosu yapıştırdı. Kanuna göre bunun ruhsata işletilmesi gerekiyor. Bunu aracı kullanan şoför yaptıramaz. Şoför bu kuralı araç sahibine ilettiği zaman, ben 1 ay çalıştıracağım, neden 1 ay için bir sürü ücret ödeyeyim?” cevabını alıyor. Yolda trafik denetiminde polis sisteme bakıyor, “senin logon buraya işlenmemiş” diyor ve ceza olarak şoförün ehliyetinden en az 20 puan gidiyor. 5 sefer kontrole takılsa, 100 puan olunca 1 yıl ehliyeti gidiyor. Bu insan 1 yıl nasıl çalışacak?” sorusuyla trafik kanunlarının güncellenmesi gerektiğini savunuyor.